טוען...

pdf חדר בריחה "התפישה הנכונה' (2019) נפוץ

אליעזר שי, מיכל יעקובי, פרופ' מיכל ציון, במסגרת סדנאות ממורה למורה בכנס מורי ביולוגיה תשעט
במהלך לימודי הביולוגיה מפתחים התלמידים תפיסות שגויות. תפיסות אלו יכולות לנבוע כתוצאה: מרמת ההתפתחות השכלית של התלמידים, מהעברת מידע מדעי שאינו מדויק דיו, או מדרך ההוראה שאינה מתאימה. פיתחנו פעילות מסוג ״חדר בריחה״ הכוללת בנייה של תחנות ובהן חידות, אשר מדגישות תפיסות שגויות בתחומי הוראת הביולוגיה, ומציעות דרך לשרש את התפיסה השגויה. התלמידים הבונים ומפעילים את התחנה מגבירים את ההבנה הביולוגית שלהם. כל זוג מפעיל בתורו את תלמידי הכיתה בתחנה שלו. במסגרת פתרון החידה ובדיון שנערך, לומדים תלמידי הכיתה מהי התפיסה השגויה אותה באה החידה לתקן, ומהו העיקרון הנכון אותו התלמידים צריכים להבין ולזכור. פעילות מלמדת ומהנה במיוחד.
כנסים והשתלמויות>חומרים מהשתלמות הקיץ תשעט, אסטרטגיות הוראה> הוראה / הערכה חלופית; הקוד הגנטי, גורם מגביל, מיקרואורגניזמים