על האתר

אתר זה מכיל פעילויות מתוקשבות המיועדות לתלמידי מדעי הסביבה וביולוגיה. הפעילויות פותחו סביב מאמרי מחקר בנושאי אקולוגיה וסביבה מתוך כתב העת למדע ולמדיניות הסביבה: "אקולוגיה וסביבה" ומתוך כתב העת המדעי: "Behavioral Ecology".

האתר ותכניו פותחו על ידי הגב' עינת פילר, ד"ר קרן לוי וד"ר נירית לביא-אלון מן המרכז הארצי למורי הביולוגיה ולמורי מדעי הסביבה.

הפעילויות המלוות את המאמרים כוללות משימות אישיות וכן משימות שיתופיות בקבוצות ולכלל הכיתה.

  1. את המשימות השיתופיות תמלאו בקבצים שיתופיים שישלחו אליכם על ידי המורה.

  2. את המשימות האישיות עליכם לבצע בתוך מסמך אישי. לשם כך, בתחילת כל עבודה על מאמר עליכם:

  • ליצור עותק של מסמך הפעילות באמצעות הקישור שניתן בכל פעילות (או לחלופין להעתיק למסמך WORD או מסמך-גוגל, בהתאם להנחיית המורה).

  • לשמור את המסמך תחת השם הבא: "שם המאמר - שם פרטי", לדוגמה: "הירידה בשלל הדיג בכינרת - ישראלה ישראלי"

  • לשתף את המסמך עם המורה (מסמך WORD דרך המייל, או מסמך גוגל דרך הרשאת שיתוף)


להלן רשימת סוגי הפעילויות וסימונן:

מקבץ שאלות העוסקות בניתוח של המאמר לביצוע ע"י תלמיד בודד או זוג תלמידים (על פי החלטת המורה). המענה על השאלות יעשה במסמך וורד, אותו תשלחו למורה, או במסמך גוגל דוקס שיתופי אשר תיצרו בעצמכם ותשתפו בו את המורה שלכם.

פעילות העמקה - העשרה העוסקת בנושאים העולים מתוך המאמר לביצוע ע"י תלמיד בודד או זוג תלמידים (על פי החלטת המורה).

משימה שיתופית - במשימה מסוג זה כל אחד מהתלמידים או קבוצות קטנות של מספר תלמידים תורמים ליצירה של מסמך שיתופי כיתתי שישמש את שאר תלמידי הכתה. המענה על השאלות ייעשה במסמך שיתופי של גוגל אותו תיצור המורה, ובו ישותפו כל תלמידי הכתה.

הצגה קבוצתית של הנושא אשר נלמד לעומק בקבוצה. המסמך בו תעבדו יהיה מצגת שיתופית של גוגל המאפשרת עבודה של מספר עורכים בו-זמנית.