pdf מי אכל את הגבינה שלי? (2018) נפוץ
על-ידי המרכז הארצי למורי ביולוגיה 826 הורדות
הורדה (pdf, 457 KB)
me_achal_et_hagvina_shely_tsachi_bar_2018.pdf

צחי בר
בשיעור הנוכחי התלמידים מיישמים ידע ביולוגי כדי לפתור חידה המסתתרת במקרר ביתם: למה שומרים מוצרלה במים קרים ולא בקופסה קרה ריקה? תוך כדי עבודה בקבוצות התלמידים חושפים רמזים שמסבירים את התופעה המדוברת ולומדים על מסיסות ונשימה תאית. עם השלמת איסוף הרמזים הקבוצות מרכיבות ביחד מפת מושגים הממזגת את התשובות של כל הקבוצות לכדי הסבר לתופעה. כדי ליצר לתלמידים תחושת מסוגלות גבוהה, שתאפשר להם ליישם מחוץ לכיתה את הידע שרכשו בשיעור, ניתנת הפנייה לעמוד השאלה בכרטא, אפליקציה חינמית למתן משוב מהיר על מפות מושגים פתוחות.