pdf על המשמעות הביולוגית של יחס שטח-פנים/נפח נפוץ
על-ידי אוהד לבקוביץ 600 הורדות
הורדה (pdf, 9.94 MB)
שמורת טבע 202 משמעות ביולוגית 18.4.23.pdf
צחי בר מתיכון יצחק שמיר בפתח תקווה מספר על פיתוח מודל פדגוגי להוראת יחס שטח פנים לנפח בצורה מעמיקה יותר, מתוך צורך שעלה להתמודד עם קשיים של תלמידים להבין את היחס, וגם מתוך צורך להגדיר את המשמעות הביולוגית של הרכיבים המקיימים את היחסים הללו, נוסף על ההגדרה המתמטית של היחס ביניהם. במאמר מוצעת הגדרה למשמעות הביולוגית של יחס שפ"נ (ביו-שפ"נ) ומוצג מודל כמותי למחצה המסביר כיצד רכיבי המושג החדש קשורים ביניהם. המאמר הוא דוגמה לשינוי של מודל קיים לצרכים פדגוגיים.
מילות חיפוש: יחס שטח פנים לנפח, כלל ברגמן, קצב גידול