טוען...

מסמך שילוב היבטים ביואתיים בהוראת הביולוגיה (2009) נפוץ

על-ידי 3045 הורדות

פיתוח וכתיבה: עליזה חדד
עיבוד ועריכה: רחל נוסינוביץ ; עריכה מדעית: ד"ר דבורה לנג

יחידת הוראה הבנויה באופן מודולרי. בכל פרק משולבים העקרונות המרכזיים בתורת המוסר הנחוצים לדיונים בו, והרחבה של חלק מהעקרונות, כך שמורה שבוחר ללמד את היחידה בשלמותה מעמיק את הידע של התלמידים בתחום הדילמות המוסריות ומעצים את יכולותיו בהקשר של הדיון המוסרי ולא רק חוזר ומתרגל את אותם הדברים בנושאים שונים. המבוא הוא חלק חשוב גם אם בוחרים לעסוק רק בחלק מהפעילויות.
בדפים למורה של כל פרק מוצגים תכנים מסייעים בתחום המוסרי או המדעי (בהתאם לנושא) וכן הפניות למקורות מידע נוספים התואמים את נושא הדיון. 
בדפים לתלמיד של כל פרק רצף הפעילויות הבנוי באופן שהוא מקנה לתלמיד את הידע ואת הכלים הדרושים לו לדיון המוסרי. בפעילות האחרונה בכל פרק יש דיון בדילמה ביואתית והדרך לדיון מובנית בפעילות. 
הדיון בדילמה מזמן יישום של החלק התיאורטי שנלמד בפעילויות הראשונות של כל פרק. הדיונים מתנהלים כמשחק תפקידים, משפט ציבורי או בקבוצות קטנות.

להלן קישורים לפרקי העבודה של היחידה:  

מבוא (מומלץ לקרוא) - יש ללחוץ על כפתור "להורדה"שלמעלה משמאל.

פרק 1: מזון למחשבה – יבולים מהונדסים

פרק 2: שימור או פיתוח

פרק 3: שימוש בבעלי חיים לצרכי האדם

אתיקה, ביואתיקה,  דילמה / שאלה מוסרית, הנמקה מוסרית, טיעון, טענה, נימוק, נימוק ערכי, נימוק מבוסס על ידע מדעי, ערך פנימי, ערך שימושי, תורת המוסר, תורת התועלתנות, תורת הציווי המוחלט.