• עבור לתפריט ראשי
  • עבור לרישום
  • עבור להודעות
  • עבור לתוכן עיוני
  • עבור לתוכן מעשי
  • עבור למבוא לביולוגיה
  • עבור לבחינות בגרות ומתכונת
  • עבור לפעילויות המרכז
  • עבור לאודות
  • עבור לצור קשר

איקון מכון ויצמן למדעאייקון מינהלת מל"מאייקון משרד החינוך המזכירות הפדגוגית אגף א' למדעים

להצהרת נגישות לחצו כאן 

  • כניסת מורים
  • רישום

איקון מכון ויצמן למדע

מרכז מורים ארצי במקצוע הביולוגיה ובמקצוע מדעי הסביבה
  • דף הבית
  • תוכן עיוני
    • נושאי ליבה
      • גוף האדם בדגש הומאוסטאזיס
      • אקולוגיה
      • התא - מבנה ופעילות
    • נושאי העמקה
      • בקרה על ביטוי גנים והנדסה גנטית
      • פיזיולוגיה השוואתית בהיבט התפתחותי: מחד תאים ליונקים
      • חיידקים ונגיפים בגוף האדם
    • חומרים מתכנית הלימודים עד תשע"ד
      • מערכות הובלה, נשימה, הפרשה והגנה
      • תקשורת ויסות ותיאום
      • הזנה בצמחים בעלי חיים ובאדם
      • תורשה
      • רבייה
      • מזרע לזרע
      • אבולוציה
      • התנהגות בעלי חיים
  • תוכן מעשי
    • מעבדה
      • על העבודה וההוראה במעבדה
      • מעבדות 5 י"ל מעובדות עם תוצאות לניתוח
      • מעבדות יבשות
      • בחינות בגרות במעבדה - 5 י"ל
      • בחינות בגרות במעבדה - 3 י"ל
      • הוראות עבודה לפי נושאים
    • ביוחקר
      • הסיור האקולוגי בביוחקר
      • המדריך למורה
      • נהלים, הנחיות וכלים
      • חומרי עזר להוראה
      • מאגר משאבי חקר
      • ביוחקר ברשת.
    • ביודע (עד תשע"ו)
      • נהלים והנחיות
      • מאמרים מעובדים
      • גיליונות הערכה
  • מבוא לביולוגיה
    • למתמחים
      • מיקרואורגניזמים בדגש מחקרים פורצי דרך
      • אבולוציה כאן ועכשיו
      • התנהגות בעלי חיים
      • התפתחות רבייה והגנה בצמחים
      • צמח - מה הוא יודע?
    • לשאינם מתמחים
      • מבוא לביולוגיה של האדם
  • בגרויות ומתכונות
    • בחינות לתכנית המותאמת תשע"ה
      • 043211 - הבחינה המלאה (בשנים תשע"ד-תשע"ו)
      • 043381 הבחינה העיונית המלאה (החל מתשע"ו)
      • 043381 - נושאי ליבה
      • 043381 - ניתוח קטע מחקרי
      • 043381 - נושאי העמקה
      • 043387 - בחינות מתוקשבות
      • בחינה במעבדה 5 י"ל
      • חוברות בחינות הבגרות בביולוגיה
      • 043381 - הבחינה העיונית המלאה בשפות שונות
      • 43182 - מבוא לביולוגיה
    • בחינות לתכנית עד תשע"ד
      • ניתוח מחקר מדעי – 5 י"ל
      • נושאי בחירה – 5 י"ל
      • עיוני – 3 י"ל
      • מעבדה - 3 י"ל
      • נושאי ליבה - 5 י"ל 043001
      • עיוני 1 י"ל למסלול הטכנולוגי (שאלון 103)
  • מפעילויות המרכז
    • כנסים והשתלמויות
      • השתלמויות מרכז המורים תשע"ט
      • השתלמויות והכשרות נוספות
      • חומרים מהשתלמויות מרכז המורים
      • תמונות מכנסים
        • תמונות מהשתלמות קיץ 2019
        • תמונות מהשתלמות קיץ 2018
        • תמונות מהשתלמות קיץ 2017
        • תמונות מהשתלמות קיץ 2016
        • תמונות מהשתלמות קיץ 2015
        • תמונות מהשתלמות קיץ 2014
    • הפקות המרכז
    • עלון המורים לביולוגיה ולמדעי הסביבה
    • חדשות מהמרכז הארצי
  • משרות
    • הוספת משרה חדשה
  • אודות
  • צור קשר
אתר מרכז הארצי למורים לביולגיה
  • דף הבית
  • תוכן עיוני
    • נושאי ליבה
      • גוף האדם בדגש הומאוסטאזיס
      • אקולוגיה
      • התא - מבנה ופעילות
    • נושאי העמקה
      • בקרה על ביטוי גנים והנדסה גנטית
      • פיזיולוגיה השוואתית בהיבט התפתחותי: מחד תאים ליונקים
      • חיידקים ונגיפים בגוף האדם
    • חומרים מתכנית הלימודים עד תשע"ד
      • מערכות הובלה, נשימה, הפרשה והגנה
      • תקשורת ויסות ותיאום
      • הזנה בצמחים בעלי חיים ובאדם
      • תורשה
      • רבייה
      • מזרע לזרע
      • אבולוציה
      • התנהגות בעלי חיים
  • תוכן מעשי
    • מעבדה
      • על העבודה וההוראה במעבדה
      • מעבדות 5 י"ל מעובדות עם תוצאות לניתוח
      • מעבדות יבשות
      • בחינות בגרות במעבדה - 5 י"ל
      • בחינות בגרות במעבדה - 3 י"ל
      • הוראות עבודה לפי נושאים
    • ביוחקר
      • הסיור האקולוגי בביוחקר
      • המדריך למורה
      • נהלים, הנחיות וכלים
      • חומרי עזר להוראה
      • מאגר משאבי חקר
      • ביוחקר ברשת.
    • ביודע (עד תשע"ו)
      • נהלים והנחיות
      • מאמרים מעובדים
      • גיליונות הערכה
  • מבוא לביולוגיה
    • למתמחים
      • מיקרואורגניזמים בדגש מחקרים פורצי דרך
      • אבולוציה כאן ועכשיו
      • התנהגות בעלי חיים
      • התפתחות רבייה והגנה בצמחים
      • צמח - מה הוא יודע?
    • לשאינם מתמחים
      • מבוא לביולוגיה של האדם
  • בגרויות ומתכונות
    • בחינות לתכנית המותאמת תשע"ה
      • 043211 - הבחינה המלאה (בשנים תשע"ד-תשע"ו)
      • 043381 הבחינה העיונית המלאה (החל מתשע"ו)
      • 043381 - נושאי ליבה
      • 043381 - ניתוח קטע מחקרי
      • 043381 - נושאי העמקה
      • 043387 - בחינות מתוקשבות
      • בחינה במעבדה 5 י"ל
      • חוברות בחינות הבגרות בביולוגיה
      • 043381 - הבחינה העיונית המלאה בשפות שונות
      • 43182 - מבוא לביולוגיה
    • בחינות לתכנית עד תשע"ד
      • ניתוח מחקר מדעי – 5 י"ל
      • נושאי בחירה – 5 י"ל
      • עיוני – 3 י"ל
      • מעבדה - 3 י"ל
      • נושאי ליבה - 5 י"ל 043001
      • עיוני 1 י"ל למסלול הטכנולוגי (שאלון 103)
  • מפעילויות המרכז
    • כנסים והשתלמויות
      • השתלמויות מרכז המורים תשע"ט
      • השתלמויות והכשרות נוספות
      • חומרים מהשתלמויות מרכז המורים
      • תמונות מכנסים
        • תמונות מהשתלמות קיץ 2019
        • תמונות מהשתלמות קיץ 2018
        • תמונות מהשתלמות קיץ 2017
        • תמונות מהשתלמות קיץ 2016
        • תמונות מהשתלמות קיץ 2015
        • תמונות מהשתלמות קיץ 2014
    • הפקות המרכז
    • עלון המורים לביולוגיה ולמדעי הסביבה
    • חדשות מהמרכז הארצי
  • משרות
    • הוספת משרה חדשה
  • אודות
  • צור קשר
  • אתם כאן:  
  • עמוד הבית
  • חיפוש בפורטל

סך הכול: 94 תוצאות נמצאו.

חיפוש עבור:

עמוד 4 מתוך 5

61. אובדן מזון ובזבוז מזון - פעילות ערכית (2016)
דבי סומךבתחילת שנה עסקנו בכל הכיתות בבית הספר בנושא אובדן מזון.  התחלנו במצגת, והמשכנו עם שני המאמרים שלהלן. בקטע המידע מהויקיפדיה - יש שאלות הכוללות השוואה בין שני המאמרים (מידע נטו בויקיפדיה, לעומת ...
62. השתלת איברים - מידע ונושאים ערכיים לדיון (2018)
... לעולם להצלת אח או אחות; תרומת איברים מבעלי חיים. אסטרטגיות הוראה>עומר עמר עמ"ר דילמה, מוסר, ערכים, רלבנטיות, מעורבות, מחסור באיברים להשתלה, השתלת איברים בקולנוע, חתימה על כרטיס אדי, כלים דיגיטליים: מנטימטר, ...
63. תשע"ז חוברת בחינות הבגרות בביולוגיה (2017)
חוברת המכילה את בחינות הבגרות, העיונית והמעשית לשנת תשעז, 2017, כולל שאלונים, מחוונים, תשובות לדוגמה וניתוחן. נושא הקטע המחקרי:התנהגות הורית בגרות תשע"ז, תשובונים
64. דיון בנושא מעורבות האדם ברביה ובהפריה חוץ גופית (2018)
אסתר כהן פעילות מתוקשבת סביב שתי כתבות שהתפרסמו בתקשורת, הנוגעות להפריה חוץ גופית, והנחיות לדיון כיתתי סביב דילמות העולות מהן. הדיון מתנהל בכלי דיגיטלי tricider. אסטרטגיות הוראה> שילוב ערכים, מעורבות ...
65. הרצאה מתוקשבת: ע"מר - קשור גם לחומר (2018)
ד"ר מאשה צאושו, במסגרת עדכון ידע פדגוגי, אקדמיה ברשת שילוב שאלות עמ"ר בבחינות הבגרות מזמן מצד המורים עיסוק בנושאים (בתכנית!) שמורים נמנעו מללמד, ובשאלות הדורשות חשיבה מסדר גבוה. מצד התלמיד הוא מגדיל ...
66. הרצאה מתוקשבת: ע"מר - קשור גם לחומר (2018)
ד"ר מאשה צאושו, במסגרת עדכון ידע פדגוגי, אקדמיה ברשת שילוב שאלות עמ"ר בבחינות הבגרות מזמן מצד המורים עיסוק בנושאים (בתכנית!) שמורים נמנעו מללמד, ובשאלות הדורשות חשיבה מסדר גבוה. מצד התלמיד הוא מגדיל ...
67. עמ"ר - קשור לחומר - מצגת מלווה להרצאה מתוקשבת (2018)
מאשה צ'אושו, מצגת מלווה הרצאה במסגרת עדכון ידע פדגוגי שילוב שאלות עמ"ר בבחינות הבגרות מזמן מצד המורים עיסוק בנושאים (בתכנית!) שמורים נמנעו מללמד, ובשאלות הדורשות חשיבה מסדר גבוה. מצד התלמיד הוא מגדיל ...
68. מבחן מסכם בנושא התא בדגש על גנטיקה (2018)
אסתר כהן במבחן שאלות רב ברירה, שאלות פתוחות, ושאלת עמר ביולוגיה של האדם>מבחנים ושאלות, גנטיקה, עומר
69. العربية מצאתי גוזל נטוש, מה עושים? (2018)
דף מידע מטעם רשות הטבע והגנים האם מותר להחזיר גוזל נטוש לקן? מה עושים אם הגוזל פצוע? ומדוע לפעמים עדיף לא לעשות דבר? שילוב ערכים, מעורבות ורלבנטיות בהוראה, התנהגות בעלי חיים, עמ"ר, עומר
70. מצאתי גוזל נטוש, מה עושים? (2018)
דף מידע מטעם רשות הטבע והגנים האם מותר להחזיר גוזל נטוש לקן? מה עושים אם הגוזל פצוע? ומדוע לפעמים עדיף לא לעשות דבר? שילוב ערכים, מעורבות ורלבנטיות בהוראה, התנהגות בעלי חיים, עמ"ר, עומר
71. العربية מצאתי גוזל נטוש, מה עושים? (2018)
דף מידע מטעם רשות הטבע והגנים האם מותר להחזיר גוזל נטוש לקן? מה עושים אם הגוזל פצוע? ומדוע לפעמים עדיף לא לעשות דבר? שילוב ערכים, מעורבות ורלבנטיות בהוראה, התנהגות בעלי חיים, עמ"ר, עומר
72. מצאתי גוזל נטוש, מה עושים? (2018)
דף מידע מטעם רשות הטבע והגנים האם מותר להחזיר גוזל נטוש לקן? מה עושים אם הגוזל פצוע? ומדוע לפעמים עדיף לא לעשות דבר? שילוב ערכים, מעורבות ורלבנטיות בהוראה, התנהגות בעלי חיים, עמ"ר, עומר
73. לקט פעילויות לט"ו בשבט תשפ"ב (2022)
בקובץ המצורף לקט פעילויות לט"ו בשבט מעודכן לשנת 2022
74. השתלת מח עצם (2017)
מירב ברילנט סיפור אישי אודות חוויה של תרומת מח עצם לצורך השתלה (BMT). תיאור של תהליך התרומה על כל שלביו, בתוספת של היבט ערכי (שאלת עמ"ר) הנוגע להשתלת איברים מן החי. ביולוגיה של האדם, מצגות וסרטונים, ...
75. חוברת שאלות עמ"ר במדעים ובתחומי דעת נוספים, תשע"ח (2017)
משרד החינוך, החממה הפדגוגית לשאלות עמ"ר בתחומי מדעים ראו עמודים 56-63 אסטרטגיותהוראה, שאלות עומר
76. רצף להוראת היבטים שונים של מחלת הסוכרת (2017)
עטי אנגלסמן, דבורה לוין, יערה שוויד, "ר ציפי פרנקו,  הדס שגב, במסגרת הקורס מובילי חינוך לבריאות בדגש על מחלת הסוכרת תשע"ז יחידת הוראה המבוססת ברובה על עבודה עצמית של התלמידים והוראת עמיתים, בניית מצגת ...
77. זיקה ודנגי - האם ניתן לעצור את המגפות? (2017)
... בגוף האדם. הפעיילות כוללת קריאת מאמרים וכתבות מסוגות שונות, ומזמנת התייחסות לחשיבה ביקורתית חיידקים ונגיפים בגוף האדם>דפי עבודה, עבודה בקבוצות, קריאת כתבות, עמ"ר, מניעת מחלות, חיסונים, הדברה ביולוגית, ...
78. לחסן או לא לחסן? ואיך זה קשור להתפרצות החצבת? (2017)
מרכז מורי ביולוגיה המלצה לפעילות הקשורה לשאלה: לחסן או לא לחסן?, על רקע התפרצות מחלת החצבת 2017. פעילות בסגנון משפט ציבורי המבוסס על משחק תפקידים וכולל היבטים ביואתיים חברתיים (עמ"ר). טעימות מדע, אקטואליה, ...
79. פעילות ביואתית סביב הדילמה של הנדסה גנטית בצמחים (2010)
אורית לם, מתוך עלון למורי הביולוגיה גליון 181 מאמר זה הוא השלישי בסדרת מאמרים בעלון למורי הביולוגיה. מוצעת הצעה לשילוב פעילות ערכית (דילמה ביואתית) בהוראת נושאים בביולוגיה כמו אקולוגיה (מעורבות האדם ...
80. פעילות ביואתית בנושא הפריה חוץ גופית ואבחון גנטי טרום השרשתי (2010)
אורית לם, מתוך עלון למורי הביולוגיה גליון 180 מאמר זה הוא שני בסידרת מאמרים בעלון מורי הביולוגיה. הצעה לשילוב ערכים (דילמוה ביואתית) בהוראת נושאים בביולוגיה.  דוגמא לפעילות סביב הדילמה בנושא הפריה חוץ ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • צור קשר
  • מפת אתר
  • תנאי שימוש
  • הצהרת נגישות
  • צור קשר
  • מפת אתר
  • תנאי שימוש
  • הצהרת נגישות

אתר מורי הביולוגיה משמש כפלטפורמה למורים להעלאת חומרי למידה שהם מפתחים בכיתותיהם. האתר אינו נושא בשום אחריות לתכנים אלו. מפעילי האתר שומרים את הזכות להסיר כל פריט שתתקבל עליו הודעה שהוא מפר זכויות יוצרים או כל זכות אחרת.
כל הקבצים המועלים לאתר נועדו אך ורק לשימושם האישי של מורי הביולוגיה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקבצים אלו לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי; פרסום באתר אחר (למעט אתר בית הספר בו מלמד המורה); העמדה לרשות הציבור או הפצה בדרך אחרת כלשהי של קבצים אלו או כל חלק מהם מרכז מורים ארצי במקצוע הביולוגיה. 

מרכז המורים מופעל על ידי המחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע עבור משרד החינוך במסגרת מכרז מס' 22/11.2020: הקמה והפעלה של מרכזי המורים הארציים במקצועות הבאים: מדעים, טכנולוגיה ומתמטיקה.

 בניית אתרים ארטינט

 

Powerd by ERTINET
חזרה לתחילת הדף