טוען...

מסמך שוב הומיאוסטזיס? רק בביולוגיה מסבכים הכול! יש לנו עצה! נפוץ

שוב הומיאוסטזיס? רק בביולוגיה מסבכים הכול! יש לנו עצה!

 הסדנה הועברה על ידי מוריה מור בשיתוף עם ד"ר מיכל ציון, ועסקה בקושי של תלמידי החטיבה העליונה בהבנת הרעיון המרכזי "הומיאוסטאזיס". במסגרת מחקר לתואר שלישי העלתה המרצה את ההשערה שפיתוח כישורי חשיבה מערכתית עשוי לסייע לתלמידים בתפיסת משמעות מושג ההומיאוסטזיס.היא סיפרה על משימות למידה עצמאיות שפותחו במסגרת המחקר, שהיו מבוססות על שיעורים מתוקשבים בנושא מערכת ההובלה באדם, ששולבה בהן הכוונה לחשיבה מערכתית בתקווה שהיא תסייע לפתח כישורי חשיבה מערכתית ולקדם תפיסת הומיאוסטזיס נכונה, תוך צמצום התפיסות השגויות הנפוצות בנושא בקרב תלמידים.

בכנס הוצגה דוגמה למשימת למידה עצמאית שפיתחו הכותבות בנושא מערכת ההובלה באדם. בהרצאה תוארה תרומתה של ההכוונה לתפיסת המושג הומיאוסטזיס אצל תלמידי כיתות י' שהשתתפו בניסוי במסגרת המחקר. כמו כן ניתנו כלים יישומיים להכוונה לחשיבה מערכתית בכיתות, ונידונה תרומתה של ההכוונה לחשיבה מערכתית לשיפור הוראתם של נושאים שונים בביולוגיה.
מצורפת המצגת שלוותה את הסדנה.

פרטי המרצה: 
מוריה מור, תיכון 'רבין' תל מונד ואוניברסיטת בר אילן/ [email protected]   
ד"ר מיכל ציון, ביה"ס לחינוך, המגמה להוראת המדעים, אוניברסיטת בר אילן[email protected]