רישום וסיסמה לאתר

  • איך נרשמים לאתר ומקבלים שם משתמש וסיסמה?

    יש להיכנס ללחצן 'רישום' בפינה השמאלית עליונה של דף הבית.
    יש למלא את כל הפרטים בכרטיס שנפתח. כחלק מתהליך הרישום אתם בוחרים לעצמכם שם משתמש וסיסמה. אחרי שמרכז המורים מאשר את הרשמתכם – תוכלו להיכנס לאתר דרך לחצן 'כניסת מורים' ולצפות בכל החומרים.
    3

 

  • למה אני צריך להיכנס כל פעם מחדש עם שם משתמש וסיסמה?

    מטעמי אבטחת מידע המחשב 'שוכח', כעבור זמן, את כניסתכם בכניסת מורים, לכן כל פעם מחדש יש לבצע פעולה מהירה זו. כדאי להתרגל להיכנס תמיד עם שם משתמש וסיסמה, כדי לא לפספס חומרים שהם למורים בלבד.

 

  • מה עושים אם שוכחים את הסיסמה ?

    אם שוכחים את הסיסמה עושים תהליך של איפוס סיסמא: כשמבצעים התחברות מופיע בתחתית החלונית קישור ל"שכחתי סיסמא". בלחיצה נפתח חלון חדש ובו מתבקשים להזין כתובת דואר אלקטרוני שאליה תישלח הסיסמא החדשה. בביצוע התחברות עם הסיסמא שנשלחה למייל ניתן לבחור בסיסמא חדשה.

 

  • איך משנים סיסמה?

    התהליך הוא של עדכון סיסמא: לאחר ההתחברות לאתר, מצד שמאל למעלה יש ללחוץ על השם משתמש שלנו ולבחור ב-> הגדרות חשבון יפתח חלון שבו ניתן לעדכן את הסיסמה - אבל זה במקרה ויש לנו את הסיסמה הנוכחית.

 

  • למה מומלץ לעבוד תמיד בכניסה עם שם משתמש וסיסמה?

    קבצים שהם 'למורים בלבד', מתגלים רק לנכנסים בכניסת מורים עם שם משתמש וסיסמה. אם אינך עובד עם שם משתמש וסיסמה –מסמכים אלו יהיו 'שקופים' עבורך.

  

חומרים בשפה הערבית العربية

  • איפה מוצאים את החומרים בערבית?

    החומרים בערבית משולבים יחד עם החומרים בעברית, בנושאים השונים על פי הקטגוריות השונות (דפי עבודה, מצגות, שאלות ומבחנים וכו).
    לכל מסמך בערבית הוצמדה תגית العربية.
    המסמכים באתר מסודרים לפי סדר אלף בית של כותרת המסמך, והמסמכים עם התגית العربية מרוכזים כעת בסוף כל קטגוריה (וגם הם מסודרים לפי סדר א-ב)..

 

  • איך מציגים את החומרים בשפה הערבית בראש המסמכים בכל מדור?

    בראש כל מדור (קטגוריה של מסמכים) יש תיבה: 'סדר מסמכים לפי'. כשבוחרים 'לפי סדר אלף-בית הפוך' - כל המסמכים בערבית מופיעים בראש הרשימה.
    4

 

חיפוש ואיתור חומרים חדשים באתר

  • איך מחפשים חומרים באתר?

    הכי קל להשתמש במנגנון החיפוש, ולחפש בעזרת מילות מפתח לחומר הרצוי. אם מחפשים משהו ספציפי אפשר להוסיף את שם המחבר, או את סוג החומר (דף עבודה, מצגת, מערך שעור וכדומה).
    אפשר כמובן להיכנס למדור המתאים, ולסרוק בו בשיטתיות את כל החומרים.
    5

 

  • לא הצלחתי למצוא מסמך שאני יודע שקיים באתר. 

  1. קודם כל בדקו אם נכנסתם ב'כניסת מורים'. ייתכן שהקובץ הוא למורים בלבד,  ומתגלה רק לנכנסים בכניסת מורים עם שם משתמש וסיסמה.
  2. ניתן לחפש בעזרת מנגנון ה'חיפוש' לפי שם המחבר, או מילות מפתח מייצגות, ולקוות שהקובץ יוצג ביו תוצאות החיפוש.
  3. אם מדובר במסמך שהועלה לאתר לאחרונה - אפשר לאתרו במדור 'חדש באתר'. שם תמיד יש קישור, וכתוב במפורש באיזה מדור נמצא המסמך.
  4. אולי המסמך נמצא בדף התצוגה הבא? שימו לב, במדורים שבהם יש מסמכים רבים, הם מחולקים למספר דפי תצוגה. ברירת המחדל היא 20 מסמכים בכל דף תצוגה. בסיום כל דף תצוגה מופיעה האפשרות לעבור בין דפי התצוגה.

Capture

 

  • איך יודעים אילו חומרים חדשים הוכנסו לאתר בזמן האחרון?

    בדף הבית, במדור 'חדש באתר' מופיעה רשימת כל החומרים שעודכנו באתר, לפי חודשים. הרשימה מקושרת, וכן מצוין שם המדור בו הוכנס המסמך.
    6

 

  • איך מאתרים את החומרים החדשים במדור מסוים?

    בראש כל רשימת מסמכים מופיעה כותרת המדור, ומתחתיה, בצד שמאל מופיעה תיבה: 'סדר לפי'. ברירת המחדל היא 'אלף-בית כותרות'. ניתן לבחור:' עודכנו לאחרונה ראשונים'.
    7

 

 

תקלות וקשר עם צוות האתר

  • מה עושים כשנתקלים בבעיה הקשורה לאתר?

    בכל מקרה של בעיה, בין אם תקלה בכניסה לאתר, או תקלה בחומרים המצויים באתר, ניתן לכתוב לנו באמצעות לשונית 'צור קשר' שבסרגל הניווט הראשי.
    9

  • איך שולחים חומרים לפרסום באתר?

    חומרים לאתר ניתן לשלוח באמצעות הדואר האלקטרוני.
    ישירות למפעילי האתר: לכתובת המייל: [email protected]
    באמצעות מרכז המורים, לכתובת המייל: [email protected]

 

 

שאלות נוספות

  •  האם אפשר להגדיל את התצוגה באתר, כולל את הפונטים)?

בהחלט אפשר. עושים זאת על ידי לחיצה בו זמנית על המקשים Ctrl"" ו "+" (קונטרול ופלוס). כל לחיצה על צמד המקשים האלו תגדיל את התצוגה ב-10%. כדי להקטין את התצוגה יש ללחוץ בו זמנית על המקשים Ctrl"" ו "-" (קונטרול ומינוס). 

 

  • האם ניתן לשנות את מספר המסמכים המוצגים ב'דף' אחד, וכיצד?

    בהחלט ניתן! בתחתית כל דף תצוגה מופיעה תיבה עם מספר דפי התצוגה במדור, ומאפשרת לעבור בין הדפים. מימין לתיבה זו, קיימת תיבה קטנה המאפשרת לשנות את מספר המסמכים בדף תצוגה אחד. ברירת המחדל היא 20 מסמכים לדף תצוגה, וניתן להציג עד 100 מסמכים בדף.
    10

 

  • איפה נמצאים התשובונים לבחינות הבגרות?

התשובונים לבחינות הבגרות נמצאים במדור בחינות בגרות ומתכונת, בצמוד לשאלונים, אלא שהם מתגלים רק למי שנכנס עם שם משתמש וסיסמה. השאלונים עצמם פתוחים לצבור הרחב (כלומר מתגלים גם ללא שם משתמש וסיסמה).

 

  • איפה נמצאים האנסינים המקוצרים שעובדו למתכונת התכנית החדשה?

כל האנסינים המעובדים נמצאים במרוכז במדור אסטרטגיות הוראה>הוראת קטעי מחקר>לקט אנסינים מקוצרים.

 

  • האם יש מדור לפרסי נובל? והאם יש מדור לחדשות מדע 'חמות' אחרות?

מדור פרסי נובל קיים באתר בחלק: 'מה עוד באתר המורים'.
חדשות מדע ופעילויות סביבן - במדור טעימות מדע'.