בהנחיות הביוחקר התלמידים נדרשים לפרט את הבסיס הביולוגי לשאלת החקר שלהם ולהצדיק את המחקר. במסמך זה - על הבלבול בין הבסיס הביולוגי לבין הצדקת החקר, וכן על בסיס ביולוגי בנושא על כיתתי.
ביוחקר, המדריך למורה, על שאלת החקר.
כללים הקובעים מהו מספר הטיפולים בניסוי, הקשר בין מספר הטיפולים לבין דרך המדידה של המשתנה התלוי, מהו מספר שאלות החקר בעבודה, ומהן 'שאלה עיקרית', 'שאלה שנייה' ו'שאלת המשך'.
שאלות לביקורת עצמית עם בניית שאלת החקר ועם הצגת ההשערה.
ביוחקר, המדריך לביוחקר, על שאלות החקר.
מאפיינים של השערה המתאימה לביוחקר, על ניסוח ההשערה וביסוס ההשערה על ידע ביולוגי מבוסס.
ביוחקר, המדריך לביוחקר, על שאלת החקר.
הבהרת כל אחד מהמאפיינים של שאלת החקר, על ההבדל בין שאלות המנוסחות "מה הקשר" לבין שאלות המנוסחות "מהי השפעת", ומתי משתמשים בכל אחת מהאפשרויות.
ביוחקר, המדריך למורה,על שאלת החקר.
מה בין שאלת החקר הראשית, המשנית והשאלה להמשך החקר? האם בכל עבודה כולן נכללות?