טוען...

תיקייה המדריך למורה - 2. לקראת החקר

מסמך היכרות עם מושגי החקר העיקריים: ניתוח הניסוי של ספלנצאני נפוץ

אורה הירש, שרה ורטהיימר

תיאור מחקר של ספנציאני אודות יכולת הניווט של העטלפים המעופפים בלילה. דף העבודה משלב את תיאור המחקר בהיכרות עם מושגי החקר.

ביוחקר, חומרי עזר להוראה, מדריך למורה, התנהגות בעלי חיים, מושגי חקר, שלבי מחקר, ניסוי, ראיית לילה, ניווט.

מסמך העברת מידע כללי על תוכנית הביוחקר נפוץ

היכרות עם תכנית הביוחקר בשני שלבים, כשבכל שלב דגשים שונים.

ביוחקר, מדריך למורה, לקראת חקר. 

מסמך העלאת שאלות חקר נפוץ

פעילות להעלאת שאלות חקר לנושאים שהתלמידים מעלים, וחידוד ההבדל בין שאלות "המ הקשר" לבין שאלות "מהי השפעת".

ביוחקר, מדריך למורה, שאלת חקר.

מסמך הצעה לרצף פעילויות להיכרות עם מיומנויות החקר ותהליך החקר נפוץ

איך מלמדים חקר? ואיך מקנים לתלמידים את עולם המושגים של חקר, ומובילים אותם לשאלת שאלות ולתכנון ניסויים? להלן רצף פעילויות. כל הפעילויות שברצף נמצאות כמסמכים נפרדים במדור זה (לקראת החקר) של המדריך למורה.

ביוחקר, מדריך למורה, לקראת החקר.

מסמך חיפוש מידע – מתי, איפה ואיך? נפוץ

באלו שלבים של עבודת החקר נדרש חיפוש מידע או שימוש במידע? איך ואיפה מחפשים מידע? הגדרת מילות חיפוש, איסוף המידע ותעוד המקורות.

ביוחקר, המדריך למורה, לקראת החקר.

מסמך ניתוח תופעה: מדוע לא תפח הלחם נפוץ

תרגיל שהוא סיטואצית חקר מעולמו של התלמיד. במהלך הדיון השאלה 'מדוע לא תפח הלחם', ניתן להוביל את התלמידים לשאלת שאלות, העלאת השערות ותכנון ניסוי לבחינת ההשערה.

ביוחקר, מדריך למורה, לקראת חקר.

מסמך פעילות - בזאר תופעות נפוץ

אילנה אדר

פעילות שמטרתה לחשוף תלמידים למגוון תופעות הקרובות לחיי היום יום שלהם, ואשר יכולות להוות בסיס למספר שאלות חקר. במסמך מתוארת הפעילות והתופעות מוצגות בתמונות.

ביוחקר, מדריך למורה, לקראת חקר.