טוען...

תיקייה מחקרים בהוראת המדעים

pdf אף ילד לא נשאר בפנים (2014) נפוץ

ריאיון עם ד"ר אורית בן-צבי אסרף

המחקר העוסק בהוראת אקולוגיה מתמקד לא רק במתרחש בין כותלי הכיתה, אלא גם בודק איך תלמידים מבינים אקולוגיה במסגרת למידה חוץ כיתתית ובהקשר לחברה בה הם חיים. הראיון עם ד“ר אורית בן-צבי אסרף, חוקרת בתוכנית להוראת המדעים והטכנולוגיה באוניברסיטת בן- גוריון בנגב, מאפשר הצצה לתחום המחקר של הוראת האקולוגיה: אילו מחקרים מתבצעים ומהו הקשר בינם לבין מערכת החינוך.

אקולוגיה, הוראת האקולוגיה, חשיבה מערכתית, למידה חוץ כיתתית, למידה מבוססת מקום, עלון 188, ראיון, תכנית הלימודים.  

pdf הם יכולים להיות חייזרים - אבל זה לא נראה לי (2015) נפוץ

עיבוד על פי מאמר: גילת בריל

כיצד תלמידים צעירים תופסים את המושג מיקרואורגניזמים - תוכלו לקרוא על פרטי מחקר שנעשה בנושא זה, ומה היו הממצאים בנוגע לצורה, גודל וקנה מידה, חי ודומם, הקשר למחלות ובריאות, פירוק ויישומים טכנולוגיים.

עלון 191, מיקרואורגניזמים, מאמרים וכתבות, תפישות שגויות / אלטרנטיביות,

pdf לא כל כך פשוט להתבונן: כיצד יכולים תלמידים ללמוד להתבונן באופן מדעי (2014)? נפוץ

עיבוד מאמר: גילת בריל

תלמידים לומדים על העולם הסובב אותם מתוך התבוננות יום-יומית, אבל מתקשים לבצע התבוננות באופן שיטתי ומדעי. מדוע קשה לתלמידים להתבונן באופן מדעי? מה מאפיין את ההתבוננות של תלמידים צעירים בחיי היום-יום ואיך אפשר ללמד אותם להתבונן באופן מדעי?

אקולוגיה, הבחנה, הוראת המדעים, התבוננות מדעית, חקר, מאמר מעובד, תעוד, תצפית, עלון 188

pdf לומדים אקולוגיה עם יצורים חיים (2014) נפוץ

עיבוד מאמר: גילת בריל

פיתוח חשיבה מערכתית על מארג מזון באמצעות מודל חי של מערכות אקולוגיות.

עלון 188, אקולוגיה, חשיבת חקר, חשיבה מערכתית, מארג מזון, מערכת אקולוגית, מערכת מורכבת.

pdf מדע אזרחי בהתאמה אישית (2019) נפוץ

יעלה גולומביק, בתוך: שמורת טבע גיליון 197, עלון למורי ביולוגיה ומורי מדעי הסביבה

פרויקט של הטכניון בגישת מדע אזרחי לחקר איכות האוויר, שהתלמידים המשתתפים בו מעלים את שאלות החקר המעניינות אותם ובודקים אותן.

מילות מפתח: איכות האוויר, מדע אזרחי, חקר פתוח מחקרים בהוראה; תוכן מעשי> ביוחקר > חומרי עזר להוראה

pdf ממחקר לפרקטיקה ובחזרה - סרטוני היכרות עם חוקרות בהוראת ביולוגיה (2023) נפוץ

ארבע ריאיונות מצולמים עם חוקרות בהוראת מדעים: ד"ר מוריה אריאלי, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע; ד"ר מיכל השכל איטח, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע; ד"ר מרב סיאני, החוג למדעי הטבע, המכללה האקדמית הרצוג; וד"ר עידית אדלר, החוג לחינוך מתמטי, מדעי וטכנולוגי, בית הספר לחינוך על שם קונסטנטינר, אוניברסיטת תל-אביב

מורות ומורי הביולוגיה מוזמנים להעמיק את ההיכרות עם מחקרים בהוראת הביולוגיה ולבחון את היישום שלהם בהוראה

pdf תפיסות מורים בנושא סוגיות אקלים סביבה ומגוון מינים במאה ה-21 (2020) נפוץ

תפיסות מורים בנושא סוגיות אקלים סביבה ומגוון מינים במאה ה-21, כפי שהועלו בהשתלמות עדכון ידע מדעי תש"ף.

הוכן על ידי דקלה גיש עבור מרכז מורי הביולוגיה