פורסם ב- 11 יוני 2018 על-ידי המרכז הארצי למורי ביולוגיה 1530 הורדות
argaz_kelim_lepitsiach_sheela_2017.doc
יהבית לוריא, ד"ר יעל שוורץ, ד"ר ליאורה ביאלר, ד"ר יונית חביב
ארגז כלים עשיר בו תמצאו פירוט של קשיים נפוצים כפי שזוהו בתשובות תלמידים, הצעות של דרכי התמודדות והפניות (קישורים) לכלי עזר להבנייה ולתיווך לתלמידים,
אסטרטגיות הוראה, פיצוח שאלות, מיומנויות למידה
פורסם ב- 11 יוני 2018 על-ידי המרכז הארצי למורי ביולוגיה 18740 הורדות
daf_ezer_1_pitsuach_sheelot.doc
צוות המרכז הארצי למורי ביולוגיה בירושלים, מתוך תחנות תרגול להוראת קטעי מחקר
כשאנו מתבקשים להשיב על שאלות, עלינו להבין בדיוק מה מבקשים מאתנו.לשם כך יש לזהות את החלקים המרכיבים את השאלה: מילות שאלה כמו גם מילות הוראה ולהבחין במשמעויות השונות של מילים אלה.
פיצוח שאלות, מיומנויות / אסטרטגיות למידה / הוראה,
פורסם ב- 11 יוני 2018 על-ידי המרכז הארצי למורי ביולוגיה 2213 הורדות
daf_ezer_2_hafakat_meida_trom_kriah.doc
פעילות הטרום קריאה נועדה לסייע לקורא להפיק מהרובד הגלוי של הטקסט את המירב ולהביאו לקריאה מתוכננת ויעילה של הטקסט השלם. פעילות זאת נעשית תוך כדי סקירה מהירה אך שיטתית של חלקי הטקסט השונים.
פורסם ב- 11 יוני 2018 על-ידי המרכז הארצי למורי ביולוגיה 1939 הורדות
daf_ezer_3_hamarat_text_miluli__letarshim_zrima.doc
לעיתים הטקסט המדעי המילולי הוא קשה ומורכב. עיבוד מחדש של המידע בקטע יכול לסייע להבנתו ולהביא ללמידה משמעותית.תרשים זרימה הוא דרך לעיבוד מחדש של מידע ומתאים למשל לתיאור תהליך רב שלבי או לתיאור מהלך של מחקר.
פורסם ב- 11 יוני 2018 על-ידי המרכז הארצי למורי ביולוגיה 1197 הורדות
daf_ezer_4_hafakat_meida_mtavlaot_grafim_pshutim.doc
דף עזר העוסק בהנחיות להפקת מידע מגרפים ומטבלאות פשוטים - מה ניתן ללמוד מקריאת הכותרת הראשית, מקריאת שמות הצירים (בגרף) או משמות העמודות והשורות (בטבלאות).
פורסם ב- 11 יוני 2018 על-ידי המרכז הארצי למורי ביולוגיה 809 הורדות
daf_ezer_5_hafakat_meida_mtavlaot_grafim_murcavim.doc
דף עזר העוסק בניתוח מידע מגרפים ומטבלאות מורכבים, כולל השוואת נתונים.
פיצוח שאלות, מיומנויות / אסטרטגיות למידה / הוראה, השוואה
daf_ezer_6_hamarat_teur_miluli__shel_mechkar_letavnit_madaeet.doc
כאשר הטקסט המדעי מתאר ניסוי על כל מאפייניו נוח "להכניסו לתבנית" מוכרת וקבועה. תבנית כזאת אנו מכנים מארגן חשיבה גרפי. בתבנית זו ניתן להשתמש גם כאשר נדרשים לתכנן ניסוי.
פיצוח שאלות, מיומנויות / אסטרטגיות למידה / הוראה, מיומנויות חקר
פורסם ב- 06 פברואר 2019 על-ידי המרכז הארצי למורי ביולוגיה 6006 הורדות
hitmodedut_im_shelot_ptuchot_ora_bar_matach_2019.pptx
אורה בר, מט"ח, באדיבות ד"ר דפנה רביב, מטח
המצגת עוסקת במיומנויות של התמודדות עם פיצוח שאלות פתוחות וסגורות. הדוגמאות מתחום הביולוגיה.
אסטרטגיות הוראה>פיצוח שאלות פתוחות , ניתוח שאלה, כתיבת תשובה, תבניות שגיאה, טיפים, שרשור נסיבתי,
פורסם ב- 11 יוני 2018 על-ידי המרכז הארצי למורי ביולוגיה 2240 הורדות
7_beekvot_1_deby_somech_2018.pdf
דבי סומך
מצגת המציגה שבעה שלבים לפיצוח שאלות פתוחות בביולוגיה ומתן תשובה מלאה