טוען...

pdf בחזרה לשגרת למידה: למידה בהכוונה עצמית בהוראת הביולוגיה ככלי לשיקום וצמיחה נפוץ

על-ידי 138 הורדות

הורדה (pdf, 815 KB)

בחזרה לשגרת למידה 3.pdf

המאמר עוסק בחשיבות של למידה בהכוונה עצמית (self-regulated learning – SRL) בתהליך החזרה לשגרה, שיקום וצמיחה של תלמידים לאחר משבר, בדגש על הוראת הביולוגיה. למידה בהכוונה עצמית מוגדרת כתהליך פעיל שבו תלמידים מציבים מטרות, מנטרים ומווסתים את התהליכים הקוגניטיביים, המוטיבציוניים, ההתנהגותיים וההקשריים שלהם. במאמר מוסברים ההיבטים השונים של תהליך זה, לצד הצגת מודל בן ארבעה שלבים לפיתוח מיומנויות ויסות עצמי. המאמר מדגים דרכים מעשיות לשילוב המיומנויות הללו בהוראת הביולוגיה באמצעות פרויקט "ביוחקר ברשת".

מילות מפתח: למידה בהכוונה עצמית, SRL, מוטיבציה, מטה-קוגניציה, ניטור למידה עצמית, ביוחקר ברשת, אסטרטגיות ללמידה בהכוונה עצמית