אפרת לינק
עלון 173, להורדה כקובץ וורד
ברוריה אגרסט
בציבור יש מחלוקת בין דת ומדע ונשמעת הטענה ששני אלה אינם יכולים לדור בכפיפה אחת. על כן, פעמים רבות עולה השאלה כיצד אנשי מדע מאמינים, המנהלים אורח חיים דתי, חיים את הסתירה הזאת לכאורה. במאמר זה ננסה לברר האמנם הסתירה היא אמיתית או "לכאורה".
רות אמיר, רחל נוסינוביץ
טובה בר שאן
דניאל ים
סקירה הכוללת בעיקר בעיות הקשורות בהפרעות התנהגות ונפש עם דגש מיוחד על תפקיד חומצות שומן אומגה 3. חומצות אלו המופקות מדגי-ים, היו נושא המחקר בעבודות רבות שהוכיחו את הקשר של חומצות אלו לבריאות האדם.
רות אמיר. ספר
מורין סהר, רותי אברהם, רותי מנדלוביץ
כרזה היא אמצעי חשוב לתקשורת חזותית. היא מהווה תקציר מסכם ומייצג של רעיון. הנחיות להכנת כרזות, מאפיינים של כרזה מוצלחת והכרזה ככלי למידה-הוראה והערכה של תלמידים.
נילי גילוני
קטעי הקריאה מיועדים להוראת עקרון ההומאוסטזיס בכיתות י' הטרוגניות. עקרון ההומאוסטזיס מודגם על ידי שמירת טמפרטורת הגוף בטווח ערכים צר.
ספר מאת אורה כהנא
רותי מנדלוביץ
דבורה שפירא
דגנית עצמון
יובל קררי
במסגרת שינויים שעבר בית הספר נערך פרוייקט חינוכי בו תלמידי שכבות בוגרות מדריכים שכבות גיל צעירות. לפרוייקט מטרות של שימור איכות הסביבה תוך ניצול אפר פחם כמצע גידול.
ולי שטיינהרט
פרופ' בארי מרשל (Barry Marshal) ד"ר ורובין וורן (Robin Warren) זכו בפרס נובל לפיזיולוגיה ורפואה לשנת 2005 על חקר חיידק ההליקובקטר פילורי ומעורבותו ביצירת דלקות וכיבים (אולקוס) בקיבה ובתרסריון.
עלון 173,
רות אמיר
שאלות ופעילויות חוצות נושאים. מאגר פעילויות, וחומרי הוראה והערכה.
נעמי רייבשטיין
הסיכום מציג כל אחד מהרעיונות המרכזיים בהוראת הביולוגיה, תוך מתן דוגמאות לביטוי שלו ברמות הארגון השונות. הדוגמאות נבחרו מתכנים מנושאי הליבה, שמייצגים שלוש רמות ארגון: התא, האורגניזם השלם והמערכת האקולוגית.
יוסי רוטביין, גילי מרבך-עד
פעילויות שערכו תלמידים במסגרת המחקר שמטרתו לבחון האם שילוב של מודלים עם פעילויות בהוראת התורשה המולקולרית בחטיבה העליונה, מסייע לשיפור הישגי התלמידים ולתפיסות המושגים שלהם.
מבנה ומחזור החיים של נגיף השפעת מזן H5N1 הגורם למחלת שפעת העופות.