טוען...

תיקייה אתרים תומכי הוראת ביולוגיה

default הקטלוג החינוכי - משרד החינוך (2016) נפוץ

הקטלוג החינוכי מרכז במקום אחד מגוון רחב של פריטי תוכן ומידע מעולם החינוך במטרה להעלות את רמת השימוש באמצעים דיגיטליים במערכת החינוך.ניתן למצוא ספרים דיגיטליים, הרצאות מקוונות, כלים דיגיטלייים, חומרי הוראה ועוד.
החומרים ניתנים למיון על ידי קטגוריות שונות כמו תחום דעת, קבוצת גיל, שפה ועוד.

default הקרן לבריאות וסביבה (2017) נפוץ

אתר מחודש של הקרן לבריאות וסביבה 

הקרן לבריאות וסביבה היא עמותה הפועלת להרחבת המומחיות, להעמקת הידע, לשיפור המדיניות ולהעלאת המודעות בתחום של בריאות וסביבה בישראל. 
בריאות וסביבה הוא תחום העוסק בהיבטי תחלואה ובריאות האדם הקשורים בחשיפה כרונית לרמות נמוכות של מזהמים סביבתיים. הגורמים העיקריים לסיכונים בריאותיים סביבתיים הם זיהום אוויר מתחבורה ותעשייה, שפכים תעשייתיים וביתיים, כימיקלים במוצרי צריכה וקרינה מייננת ובלתי מייננת. 
באתר ניתן למצוא בין היתר פרסומים של הקרן בנושאים שונים, וגם  קישור לגליונות ניוזלטר חודשיים ובהם קישורים למאמרים עדכניים. 

 

default זוית בחינוך נפוץ

זווית בחינוך הוא אתר מבית היוצר של זווית - סוכנות ידיעות למדע וסביבה. זהו כלי חינוכי בנושאי מדע המציע למורי המדעים מידע עדכני, מהימן, מעניין ורלוונטי לתחומי ההוראה שלהם.

המידע המוצג באתר סוקר מחקרים חדשים ומלווה בסרטונים מישראל והעולם שהופכים את ההוראה בכיתה לעדכנית ולוויזואלית יותר. בנוסף, מוצגים באתר פעילויות מגוונות שפותחו  (חידונים, מערכי שיעור, דפי הפעלה וכו') להעשרת החוויה הלימודית ולערור סקרנותם של התלמידים בנושאי אקולוגיה וסביבה. יש להירשם לאתר.

default חומרי עזר להוראת האקולוגיה נפוץ

מצגות וחומרים נוספים שיכולים לסייע בהוראת הביולוגיה. 

default חומרים להדרכה באתר קמפוס טבע נפוץ

מגוון מדריכי שדה לזיהוי אורגניזמים שונים, וחומרי עזר לעבודת חקר בשדה.

default חומרים להדרכה באתר רמת הנדיב נפוץ

 מגוון מדריכי שדה לזיהוי אורגניזמים, ומצגות התומכות בחקר אקולוגי בשדה. 

default יחידת לימוד: ביוטכנולוגיה, סביבה ומה שביניהן נפוץ

יחידת לימוד שנכתבה ע"י מאשה צאושו, טלי טל ויהודית דורי, המחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון. היחידה העוסקת בהיבטים שונים של הביוטכנולוגיה. התפיסה החינוכית המדעית-סביבתית המיושמת בה גורסת שילוב בין יעדים קוגניטיביים של הקניית ידע רב-תחומי, לבין יעדים התנהגותיים-חברתיים של פיתוח מודעות, לקיחת אחריות ושיפוט ערכי. התכנית מיועדת לתלמידים בחטיבה העליונה, המתמחים או שאינם מתמחים במדעים.

 

default יישומי מחשב בהוראת המדעים והחקלאות – הפקולטה לחקלאות נפוץ

הפרויקט לשילוב טכנולוגיות מידע ותקשוב בהוראת המדעים, מציג פעילויות משולבות יישומי מחשב, בנושאים מגוונים, מתוך תוכנית הלימודים של מדעי החיים והחקלאות, הביולוגיה, מדעי הסביבה והביוטכנולוגיה בחטיבה העליונה. הפעילויות הן פעילויות פתוחות, ומבוססות על אסטרטגיה של התמודדות עם בעיה אוטנטית, רב תחומית. כל פעילויות הלמידה עומדות לרשות ציבור המורים והתלמידים. 

default לב העניין - אתר לימודי בנושא הלב נפוץ

אתר לימודי שפותי על ידי מו"פ אורט ישראל

בפרק המבוא מערך של 5 שעורים ללימוד בסיסי על האנטומיה והפיזיולוגיה של הלב, בפרקים אחרים לומדים על: דימות רפואית, מיפוי וניווט, טכנולוגיה צנתור, אבחון וטיפול בצנתור, החלמה ואורח חיים בריא.

default לב וליבה - מערכות הובלת תיווך ותיאום נפוץ

באתר לב וליבה של מט"ח, מידע חזותי בהיר בעברית על מערכות הובלה תיווך ותיאום באדם ובצמחים: שפע של תמונות, של אנימציות, של הסברים נלווים ושל קישורים לחומרים רלבנטיים נוספים. האנימציות פשוטות, ברורות מאוד, והן עשויות לסייע בהבנת מערכת ההובלה.

default מגדיר הצמחים הצהוב בגירסה דיגיטלית חינמית (2017) נפוץ

אבינועם דנין, ברק דנין

מגדיר הצמחים הצהוב שנכתב על ידי פרופ' דנין הפך בעזרת בנו, ברק דנין, למגדיר לדיגיטלי וחינמי.

האתר "צמחיית ישראל ברשת" שהמגדיר הוא חלק ממנו, מספק מידע מדעי מדויק ואמין אודות מיני הצמחים השונים בישראל ובסביבתה: צילומיהם, נתוני התפוצה שלהם, המאפיינים המורפולוגיים ועוד.

default מדעי VOD - מאגר הסרטונים של מכון דוידסון נפוץ

אתר מכון דוידסון

מגוון רחב של סרטוני מדע הממוינים למקצועות הביולוגיה, הפיזיקה והכימיה. ניתן לציין את הסרטונים לפי הנושאים הכלולים בתוכנית הלימודים.  

בין הסרטונים יש גם סרטונים אינטראקטיביים הכוללים פעילויות, וכן סרטונים של מדע בבית.  

לסרטונים כתוביות בעברית.

default מה במוח ומעליו נפוץ

אתר לימודי במדעי המוח ונוירוביולוגיה. באתר ריכזה ד"ר גילמור קשת את חומרי הלמידה והחקר שהיא עושה עם תלמידים בקשר למוח ולמדעי העצב. באתר מופיעים מקורות רבים המיועדים לעזור לתלמידים, למורים ולכל מי שמתעניין וגם תוצרי החקר של התלמידים.

default מרכז הפיתוח והתמיכה במעבדות בתי הספר, בר אילן נפוץ

במרכז הנמצא בבית ספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן  ניתן ייעוץ, הדרכה והכוונה למורים לביולוגיה וללבורנטים בבתי הספר בנושאי ההוראה במעבדה ועבודות חקר.  המרכז תומך בצוותי ההוראה בבתי הספר בכל הנוגע לחלק המעשי של תכנית הלימודים בביולוגיה: לימוד ביולוגיה במעבדה ובשדה (במסגרת הביוחקר  והביודע) בכל רמות ההוראה כולל חטיבות ביניים ומכללות להכשרת מורים.

במסגרת מרכז הפיתוח והתמיכה קיים מרכז אספקה לחומרים הדרושים לביצוע ניסויים; כמו כן, ניתנת הדרכה ללבורנטים ולצוות המורים לביולוגיה בבתי הספר המנויים בכל הנוגע לביצועם.

ניתן לפנות לצוות המרכז בטלפונים שמספרם: 03-5318751 או 03-6352124

או בדואר אלקטרוני שכתובתו: [email protected]

default מרכז מעבדות בלמונטה באוניברסיטה העברית נפוץ

במעבדות בלמונטה מוצע מגוון מעבדות לכיתות ט' עד יב', המאפשרות למורים להמחיש חלקים מתוכנית הלימודים שאינם ניתנים להמחשה במעבדות בית הספר ולהעניק לתלמידים חוויה חיובית של עיסוק במדע בכלל ובביולוגיה בפרט.
באתר ישנו מגוון ומספר רב של פעילויות לתלמידי החטיבה העליונה ממויינות בהתאם לנושאי הלימוד בביולוגיה לתלמידי החטיבה העליונה. ניתן למצוא באתר פרוטוקולים של מגוון המעבדות.

default עפים על גנטיקה נפוץ

 האתר "עפים על גנטיקה" מהווה סביבת לימודים ממוחשבת ללימוד נושא הגנטיקה. האתר שם דגש על חיבור בין הנושאים גנטיקה מנדלית, מדנ"א לחלבון ומיוזה. 
ניתן להשתמש בפעילויות הממוחשבות באתר או להשתמש בו לפעילויות מקוריות משלכם (כל הפרטים באתר).

default פרוטיאופדיה - דפי מידע על חלבונים (בעברית) נפוץ

הפרוטאופדיה הוא אתר שיתופי בשפה האנגלית, בדומה לוויקיפדיה שבו יש ערכים עם הסברים על חלבונים שונים בצירוף הדמיות אינטראקטיביות  של המבנה התלת מימדי שלהם. האתר הוא ברמה  גבוהה. זהו כלי  ויזואלי שיכול לשרת את מורי ביולוגיה להבנת מבנה ופעילות חלבונים המתמקד בחלבונים שתלמידי התיכון פוגשים במהלך לימודי הביולוגיה. לרוב החלבונים מצורפים  דפי עבודה (בעברית או בערבית).
על מנת לראות את סרטוני המבנה, שהינם לב הכלי, על המחשב להכיל תוכנת java). 

 

default פרוייקט וולבכיה העולמי (2017) נפוץ

פרויקט וולבכיה העולמי הוא פרויקט המיועד למורי ולתלמידי ביולוגיה ומטרתו היא להביא מחקר מדעי בפועל  למעבדות ההוראה. בפרויקט משתתפים בתי ספר מארצות הברית ומאירופה. ד"ר שירי מזור, מורה לביולוגיה בתיכון "השלום" במצפה רמון, תצטרף לפרויקט זה עם תלמידיה בשנת הלימודים תשע"ח.

default פרויקט ENGAGE נפוץ

מאגר של פעילויות למידה (מוכנות להעברה בכיתה), בנושא שילוב סוגיות חברתיות וערכיות בלימודי מדע. הפעילויות מפותחות במסגרת פרוייקט ENGAGE של האיחוד האירופי. הפעילויות הן בנושאים אקטואליים ומיועדות בעיקר לכיתות ח'-י' בכפוף לתכנים הלימודיים. במדריך למורה, הנכלל אף הוא באתר מובאים חומרי העמקה והעשרה  הכלולים במדריך למורה מאפשרים העברת חלק מהפעילויות גם בכיתות י"א- י"ב.
הקישור שלמעלה הוא להתרשמות ראשונית. יש לעקוב אחרי ההנחיות לבצוע רישום, לקבל שם משתמש וסיסמא המאפשרים בהמשך להוריד קבצים  ולעשות בהם שימוש בכיתה. 

default קורס און-ליין: גוף האדם בדגש הומיאוסטאזיס נפוץ

הקורס, ב"קמפוס מטח לומד", מהווה סביבה דיגיטלית עשירה וחווייתית הכוללת אמצעי מולטימדיה מתקדמים, הדמיות ללמידה מבוססת חקר, והצגה חזותית ודינמית של תהליכים מורכבים באמצעות אנימציות, סרטונים, מצגות ועוד. הקורס כולל משימות אינטראקטיביות מגוונות, ללמידה פעילה ולסגנונות למידה שונים.